De 3 redenen voor het uitbesteden van Social Media?

Uitbesteden van social media blijft een gevoelig onderwerp voor bedrijven. Je twijfelt misschien of een externe partij wel het gevoel van jouw bedrijf kan overbrengen in de onlinewereld. In deze blog proberen wij je met drie tips te overtuigen waarom dit toch echt wel de formule is tot online succes.

Het is voor de meeste mensen geen verrassing dat sociale media interessant zijn voor bedrijven. Verschillende kanalen geven bedrijven de mogelijkheid om de naamsbekendheid te vergroten, meer met hun klanten in contact te komen en natuurlijk hun diensten en producten aan te bieden en te verkopen. Het uitbesteden van social media wordt echter steeds interessanter omdat veel bedrijven het moeilijk vinden om de vele social mediakanalen te beheren. Daarnaast gaan de ontwikkelingen binnen deze wereld simpelweg te hard om bij te houden Als je nog steeds niet zeker weet of je geïnteresseerd bent in outsourcing van sociale media, lees dan nu verder. In deze blog zetten we 3 voordelen op een rijtje van het uitbesteden van de social media van je bedrijf.

Jouw tijd is geld

Een van de belangrijkste redenen om social media uit te besteden is dat het veel tijd bespaart. Het is vaak lastig om persoonlijke kanalen bij te houden, laat staan ​​bedrijfskanalen. Tijd is dus een belangrijke factor. Elke bespaarde minuut kan worden geïnvesteerd in andere activiteiten. Hier zijn enkele cijfers om jou een idee te geven van hoeveel tijd je kwijt kan zijn aan sociale media:

  • Gemiddeld besteden we 96 minuten per dag aan social media.
  • 90% van de bedrijven is actief op sociale media.
  • Bedrijven publiceren gemiddeld 2-3 berichten per week.
  • Bedrijven besteden gemiddeld 15-60 minuten per bericht.

Sociale media zijn continu in ontwikkeling

De tweede reden om je social media uit te besteden is dat je niet altijd op de hoogte hoeft te zijn van trends en ontwikkelingen. Social media is een constant evoluerend landschap. Je moet je er echt in verdiepen wil je alle mogelijkheden blijven zien. Een voorbeeld van zo’n nieuwe ontwikkeling is het relatief nieuwe social media platform TikTok. Het platform is vergelijkbaar met Instagram, maar met een focus op korte video’s. Om als bedrijf het maximale uit deze nieuwe kanalen te halen, moet je constant lezen, wat veel moeite en energie kost. Een professioneel social media bureau biedt daarbij ideale ondersteuning.

Laat het vakgebied binnen

Net als al het andere dat je uitbesteedt, brengt het uitbesteden van sociale media expertise in huis. Bijvoorbeeld de kennis om te weten op welke kanalen jouw doelgroep actief is of specialisten die weten hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken. Op deze manier kan je voorkomen dat je jouw energie steekt in berichten die je niet dichter bij jouw zakelijke doelen brengen. Daarnaast houden social media specialisten je op de hoogte van markttrends en geven ze advies hoe je meer uit je bestaande social media kanalen kunt halen.

Mocht je nou na het lezen van deze blog zin krijgen om de online wereld optimaal in te zetten voor jouw bedrijf? Zoek dan een specialist! Wij kunnen in elke geval 1 partij aanraden, namelijk: De Social Studio. Dit creatieve bureau is gevestigd in Leeuwarden en beheert social media en meer.

Geef een reactie